№1 Добавьте окончания дательно-направительного падежа (ға/ге, қа/ке).
Сөмкеге, тас______, теңіз______, себет______, қайық______, арал______,
жаз______, тәбет______, тұрмыс______, өтініш______, қабат______, кептеліс______,
бұрыш______, көрме______, есеп______, ауыл______, еңбек______, мерзім______,
арман______, мұғалім ______, қорап______, көпір______, ұшақ______.
Сөмкеге, тасқа, теңізге, себетке, қайыққа, аралға,
К сумке, к камню, к морю, в корзину, к лодке, к острову,
жазға, тәбетке, тұрмысқа, өтінішке, қабатқа, кептеліске,
к лету, к аппетиту, в быт, к просьбе, на этаж, к пробке,
бұрышқа, көрмеге, есепке, ауылға, еңбекке, мерзімге,
в угол, к выставке, к счёту, в аул, к труду, к сроку,
арманға, мұғалімге, қорапқа, көпірге, ұшаққа.
к мечте, к учителю, в коробку, к мосту, к самолёту.
Скрыть ответы
№2 Со словами
мақсат, үстел, құжат, төлем, жүрек, шам, өтініш, ұрпақ, дәріхана, саяхат, пәтер, кеңес, жер, ауыл, көрме
составьте таблицу:
Барыс септiк (-ға/-ге, -қа/-ке)
| Менің (-м/-ым/-ім) Барыс септік (-а/-е)
| Оның (-ы/-і/-сы/-сі) Барыс септік (-на/-не)
| мақсатқа
үстел_____
құжат_____
төлем_____
жүрек_____
шам_____
өтініш_____
ұрпақ_____
дәріхана_____
саяхат_____
пәтер_____
кеңес_____
жер_____
ауыл_____
көрме_____
| мақсатыма
үстел_______
құжат_______
төлем_______
жүрек_______
шам_______
өтініш_______
ұрпақ_______
дәріхана_______
саяхат_______
пәтер_______
кеңес_______
жер_______
ауыл_______
көрме_______
| мақсатына
үстел_______
құжат_______
төлем_______
жүрек_______
шам_______
өтініш_______
ұрпақ_______
дәріхана_______
саяхат_______
пәтер_______
кеңес_______
жер_______
ауыл_______
көрме_______
|
мақсатқа, мақсатыма, мақсатына
үстелге, үстеліме, үстеліне
құжатқа, құжатыма, құжатына
төлемге, төлеміме, төлеміне
жүрекке, жүрегіме , жүрегіне
шамға, шамыма, шамына
өтінішке, өтінішіме, өтінішіне
ұрпаққа, ұрпағыма, ұрпағына
дәріханаға, дәріханама, дәріханасына
саяхатқа, саяхатыма, саяхатына
пәтерге, пәтеріме, пәтеріне
кеңеске кеңесіме кеңесіне
жерге, жеріме, жеріне
ауылға, ауылыма, ауылына
көрмеге, көрмеме, көрмесіне
мақсат - цель, үстел - стол, құжат - документ, төлем - платёж, жүрек - сердце,
шам - лампа, өтініш - просьба, ұрпақ - потомок, дәріхана - аптека, саяхат - путешествие,
пәтер - квартира, кеңес - совет, жер - земля, ауыл - аул, көрме - выставка
Скрыть ответы
№3 Добавьте окончания дательно-направительного падежа.
Менің досыма, кілем______, шам______, менің қолым______, адам______,
сенің жейдең______, өзен______, маусым______, менің басым______, алаң______,
мерзім______, менің тілегім______, сенің жауабың______, болжам______,
менің күйеуім______, көктем______, ойпаң______, сенің хатың______, өлең______,
менің көзім______, мейрам______, сенің көршің______.
Менің досыма, кілемге, шамға, менің қолыма, адамға,
Моему другу, к ковру, к лампе, к моей руке, к человеку,
сенің жейдеңе, өзенге, маусымға, менің басыма, алаңға,
к твоей рубашке, к реке, к июню, к моей голове, к площади,
мерзімге, менің тілегіме, сенің жауабыңа, болжамға,
к сроку, к моему желанию, к твоему ответу, к прогнозу,
менің күйеуіме, көктемге, ойпаңға, сенің хатыңа, өлеңге,
к моему мужу, к весне, к впадине, к твоему письму, к стихотворению,
менің көзіме, мейрамға, сенің көршіңе.
к моим глазам, к празднику, к твоему соседу.
Скрыть ответы
№4 Переведите на казахский язык.
в мой карман, в твою тарелку, на его полку, к нашей земле,
Вашему ученику, к его картине, к нашему классу, к его экзаменам,
к её зонту, к Вашему совету. Сядь на стул. Поставь книгу на стол.
Сготовь гостям еду. Напиши Айдару письмо.
менің қалтама, сенің тәрелкеңе, оның сөресіне, біздің жерімізге,
сіздің оқушыңызға, оның суретіне, біздің сыныбымызға, оның емтиханына,
оның қолшатырына, сіздің кеңесіңізге. Орындыққа отыр. Кітапты үстелге қой.
Қонаққа тамақ пісір. Айдарға хат жаз.
Скрыть ответы
Автор: Атлас Кудайбергенова
№5 Көп нүктенің орнына -ға, -ге, -қа, -ке жалғауларын жазыңдар.
1) Балалар тау....... шықты. 2) Ол дәптер....... жазды. 3) Әпкем базар....... кетті. 4) Олар
жұмыс....... барды. 5) Мұғалім оқушылар....... тапсырма берді. 6) Құс бұтақ....... отырды.
7) Қонақтар бөлме....... кірді. 8) Мен ит....... тамақ бердім.
№5 Вместо многоточия вставьте окончания -ға, -ге, -қа, -ке.
1) тауға 2) дәптерге 3) базарға 4) жұмысқа 5) оқушыларға 6) бұтаққа 7) бөлмеге 8) итке
---
1) Дети пошли в горы. 2) Он написал в тетрадь. 3) Моя старшая сестра на базар ушла.
4) Они пошли на работу. 5) Учитель ученикам задание дал. 6) Птица села на ветку.
7) Гости вошли в комнату. 8) Я собаке еду дал.
Скрыть ответы
№6 Ауызша аударып жаттығыңдар.
1) Мен (тебе) бірдеңе айтамын. 2) Ол (тебе) телефон соқты ма? 3) (Ей) кітап сыйлады.
4) (Вам) хат келді ме? 5) (Мне) жаз қатты ұнайды. 6) (К нам) қонаққа келіңдер.
7) (Вам) телефон керек пе? 8) (Мне) сөздік керек. 9) (Тебе) қазір кету керек пе?
10) (Ему) дүкенге бару керек. 11) Ол (нам) мысықты әкелді.
№6 Потренируйтесь с устным переводом.
1) саған 2) саған 3) Оған 4) Сізге 5) Маған 6) Бізге 7) Сізге 8) Маған
9) Саған 10) Оған 11) бізге
---
1) Я тебе кое-что скажу. 2) Он тебе звонил? 3) Ей книгу подарили. 4) Вам письмо пришло?
5) Мне лето очень нравится. 6) К нам в гости приходите. 7) Вам телефон нужен? 8) Мне нужен
словарь. 9) Тебе сейчас надо уходить? 10) Ему в магазин надо идти. 11) Он нам кошку принёс.
Скрыть ответы
№7 Көп нүктенің орнына -ға, -ге жалғауларын жазыңдар және ауызша орысшаға аударыңдар.
1) Шығу....... бола ма? 2) Кіру....... бола ма? 3) Айту....... бола ма? 4) Сұрау....... бола ма?
5) Алу....... бола ма? 6) Көру....... болады. 7) Оқу....... болады. 8) Жауап беру....... болады.
9) Жеу....... болмайды. 10) Ашу....... болмайды. 11) Кешігу....... болмайды. 12) Ауыру....... болмайды.
№7 Вместо многоточия вставьте окончания -ға, -ге и переведите на русский язык.
1) Шығуға 2) Кіруге 3) Айтуға 4) Сұрауға 5) Алуға 6) Көруге 7) Оқуға
8) беруге 9) Жеуге 10) Ашуға 11) Кешігуге 12) Ауыруға
---
1) Можно выйти? 2) Можно войти? 3) Можно сказать? 4) Можно спросить?
5) Можно взять? 6) Можно посмотреть. 7) Можно прочитать. 8) Можно ответить.
9) Есть нельзя. 10) Открывать нельзя. 11) Опаздывать нельзя. 12) Болеть нельзя.
Скрыть ответы
№8 Қазақшаға ауызша аударып жаттығыңдар.
1) Можно начать? 2) Можно сесть? 3) Можно играть? 4) Можно читать?
5) Можно войти? 6) Нельзя есть. 7) Нельзя шуметь. 8) Нельзя открывать.
9) Нельзя выходить. 10) Нельзя кричать. 11) Можно брать. 12) Можно сесть.
13) Можно закрыть. 14) Можно посмотреть. 15) Можно играть.
№8 Переведите на казахский язык.
1) Бастауға бола ма? 2) Отыруға бола ма? 3) Ойнауға бола ма? 4) Оқуға бола ма?
5) Кіруге бола ма? 6) Жеуге болмайды. 7) Шулауға болмайды. 8) Ашуға болмайды.
9) Шығуға болмайды. 10) Айқайлауға болмайды. 11) Алуға болады. 12) Отыруға болады.
13) Жабуға болады. 14) Көруге болады. 15) Ойнауға болады.
Скрыть ответы
№9 Көп нүктенің орнына -а, -е, -на, -не жалғауларын жазыңдар және ауызша қазақшаға аударыңдар.
1) Менің үйім....... отыз екінші автобус барады. 2) Менің досым....... әдемі сағат сыйлады.
3) Сенің жұмысың....... немен баруға болады? 4) Сенің үйің....... қонақтар келді. 5) Қанат
Әсеттің үйі....... кетті. 6) Жандосов көшесі....... алпыс алтыншы автобус бара ма? 7) Семей
қаласы....... екі жүз елу жыл толды. 8) Гүлнар менің әжем....... әдемі орамал сыйлады.
9) Сенің мектебің....... қалай баруға болады? 10) Мектептің ауласы....... гүлдер отырғызды.
№9 Вместо многоточия вставьте окончания -а, -е, -на, -не и переведите на русский язык.
1) үйіме 2) досыма 3) жұмысыңа 4) үйіңе 5) үйіне 6) көшесіне 7) қаласына
8) әжеме әдемі 9) мектебіңе 10) ауласына
---
1) К моему дому тридцать второй автобус ходит. 2) Моему другу красивые часы подарили.
3) До твоей работы чем можно доехать? 4) К тебе домой гости пришли. 5) Канат ушёл
к Асету домой. 6) До улицы Жандосова шестьдесят шестой автобус идёт? 7) Городу Семей
двести пятьдесят лет исполнилось. 8) Гульнар моей бабушке красивый платок подарила.
9) До твоей школы как доехать можно? 10) В школьном дворе цветы посадили.
Скрыть ответы
№10 Жақшаны ашып, сөйлемдерді үлгідегідей өзгертіңіздер.
Үлгі: Олар кафеге кірді. («Шығыс» кафесі).
Олар «Шығыс» кафесіне кірді.
1) Олар кафеге кірді. («Шығыс» кафесі) 2) Жолаушылар пойызға отырды. (Алматы пойызы)
3) Гүлжан туған күнге кетті. (досының туған күні) 4) Ажар театрға кетті. (Әуезов театры)
5) Ол Қайсарға кітапты берді. (баласы) 6) Кісі антеннаны дұрыстау үшін төбеге шықты.
(үйдің төбесі) 7) Тиін інге кірді. (өзінің іні)
№10 Раскройте скобки, по образцу измените предложения.
1) Олар «Шығыс» кафесіне кірді. 2) Жолаушылар Алматы пойызына отырды. 3) Гүлжан
досының туған күніне кетті. 4) Ажар Әуезов театрына кетті. 5) Ол баласына кітапты берді.
6) Кісі антеннаны дұрыстау үшін үйдің төбесіне шықты. 7) Тиін өзінің ініне кірді.
---
1) Они вошли в кафе «Шыгыс». 2) Пассажиры сели на Алматинский поезд. 3) Гульжан
ушла на день рождения твоего друга. 4) Ажар ушла в театр Ауэзова. 5) Он (своему)
ребёнку книгу дал. 6) Человек поднялся на крышу дома, чтобы поправить антенну.
7) Белка зашла в свою нору.
Скрыть ответы
Скачать формы для заполнения и правильные ответы в одном файле (doc)
© Татьяна Валяева, 20072024
|